Sådan markedsfører du dig som revisor

Patrick Larsen · 03. 09. 2014

Som revisor har du som alle andre selvstændige brug for kunder. Mange kunder kommer gennem netværk og henvisninger fra eksisterende kunder. Men hvis du lige er sprunget ud som selvstændig revisor, eller der ikke kommer nok henvisninger, hvad gør du så?

En god løsning kan være at markedsføre sig online og på den måde tiltrække nyt arbejde. Det bedste ved det er, at det ikke er særligt krævende af dig. Her får du en kort guide til, hvordan du let kan markedsføre dig selv over for dine potentielle kunder.

1. Få en hjemmeside, der konverterer

Hvis du vil findes online, skal du have en hjemmeside. Uden den kommer du ikke videre med din markedsføring online. Hjemmesiden behøver ikke at være dyr eller have nogen særlig funktionalitet. Hvis du holder dig til det mest nødvendige, kan en Wordpress-hjemmeside koste fra 6.900 kr. hos leverandører som Rommel.dk. Det, du skal have, er dog fokus på at gøre de besøgende på din hjemmeside til kunder. Derfor skal du huske dette:

  • Gør det let at kontakte dig. Hav e-mail, telefonnummer og kontaktformular synlige på alle sider.
  • Gør det klart, hvad du kan, og hvem dine kunder er. Dine besøgende må ikke være usikre på, om de er en del af din målgruppe.
  • Gør din adresse og dit geografiske område synlige. De, der har behov for en revisor tæt på deres bopæl, må ikke gøres usikre.

2. Fortæl, at du er troværdig

Troværdighed og sikkerhed er altid meget afgørende for markedsføring på nettet. Når det gælder om at finde en revisor, er kravet nok lige skruet en tand op. En virksomhedsejer lægger sin økonomi i hænderne på dig og skal kunne stole på, at du kan bære det ansvar.

  • Få kundeudtalelser på din hjemmeside. Gerne med et godt billede af din kunde.
  • Få taget gode, troværdige billeder af dig selv. En professionel fotograf koster fra 1.500 kr., og på http://www.fotostart.dk/ kan amatørfotografer findes til 600-800 kr. Billige billeder fra billeddatabaser på nettet er bandlyst.

3. Skriv blogindlæg

Når du har fået styr på din hjemmeside, handler det om at komme ud og få noget opmærksomhed andre steder. Det kan du f.eks. gøre ved at blogge på andre hjemmesider. Hos Billy har vi også revisorer og bogholdere, der skriver blogs. Vi ved af erfaring, at jo mere, de blogger, jo flere kunder får de. Samtidig får du også lov at vise dine kunder, hvor din ekspertise ligger, og at du kan løse deres udfordringer.

Husk, at din målgruppe ikke er bogføringseksperter – det er derfor, at de søger din hjælp. Prøv derfor at skrive i et sprog og med et ordvalg, hvor alle kan være med. Blogindlæg kan bruges som smagsprøver, hvor kunden får den basale viden gratis (denne vil han altid kunne finde andre steder), men hvis han vil vide mere, må han kontakte dig.

4. Bliv nævnt på eksterne hjemmesider

Ud over at blogge kan du også tilmelde dig hjemmesider, der hjælper virksomhedsejere med at finde revisorer. Her kan blandt andet nævnes RevisorRating og JUF.dk. Her kan du oprette en profil, der kan give dig relevante kundeleads.

5. AdWords-annoncering

Når en virksomhedsejer søger på ord som ”revisor” og ”bogholder” i Google, er det en søgning, du godt vil have din hjemmeside vist i. Det kan gøres meget let og hurtigt med Google AdWords. Med AdWords kan du bestemme, hvor meget du er villig til at betale for en besøgende, der har søgt på et bestemt ord. Mit råd til revisorer ville være at opsætte en AdWords-konto, der kun vises for dem, der søger i dit nærområde, i f.eks. en radius af 20 km, eller som søger på ”bynavn revisor”. På den måde kan du relativt let og billigt blive vist over for de mest oplagte virksomhedsejere.

Billy-certificerede revisorer

PK Revision

Odense C | $$

JM Regnskabsservice

Aarhus C | $

Tasteriet

København Ø | $

Beierholm – Aarhus

Aarhus N | $$

VISMA

Herlev | $

Beierholm - Aarhus

Aarhus N |

Fakturamanager.dk

Skævinge | $